Re: Laboratorní zdroj

Pavel Hudeček edizon na seznam.cz
Neděle Leden 28 23:31:25 CET 2024

No to já taky:-)
Ale zkušenosti říkají, že při změně dynamických parametrů OZ, se nejspíš
bude muset do obvodu dále zasahovat, v lepším případě laborovat s
hodnotami C5, C6, C8, v horším se nakonec zjistí, že vybraný OZ se
zrovna do tohodle zdroje prostě nehodí.

Na jednu stranu je +, že je to ještě ta situace, kdy výstupní
tranzistory nepřidávají napěťové zesílení, na druhou stranu je - že
proudové omezení řetězí oba OZ, což je typický zdroj nestability.

Takže je velmi pravděpodobné, že po výměně OZ za jiný, se na výstupu
normálně objeví požadované napětí, ale už poněkud méně pravděpodobné, že
to samé bude platit pro proudové omezení a zejména že to bude při
libovolných vlastnostech spotřebiče.

Celkový závěr pak je, že přidání omezení napájecího napětí OZ vypadá
pracněji, ale je to sázka na jistotu, zatímco výměna OZ za jiný se může
snadno zvrtnout v dlouhé laborování, nebo v zákeřnost typu, že to krásně
funguje, ale někdy to něco odpálí.

PH