Re: Laboratorní zdroj Aritma

Neděle Leden 21 00:26:21 CET 2024

Zajímavý test. Už delší dobu uvažuju, že si zmodernizuju zdroj, na který
jsem si motal trafo když jsem byl na průmyslovce. Je pro mě úžasný v
tom, že mimo DC zdroje (lineární 30V 2A) tam mám vyvedené AC 12, 24, 36
a 48V. Teď mám na stole na opravu zdroj, co jsme dělali před 15 lety pro
měření NiCd článků. Spínaná předregulace a za ní lineární stabilizátor s
úbytkem 0,5V. Ten můj chci dělat v principu podobně.
Tehdy jsme řešili měření NiCd článků při nabíjení konstantním napětím,
odměřit jak klesá nabíjecí proud. Problém byl nízký vnitřní odpor
článků, u těch větších i pod 1 mOhm. Nastavit napětí a měřit s rozumnou
přesností proud bylo se spínaným zdrojem nemožné. S doplněným lineárním
stabilizátorem to šlo, zvlnění + šum tam bylo pod 10 uV. Sice se proud
musel průměrovat, ale už to dávalo nějaké rozumné výsledky.

Anděl