Re: Laboratorní zdroj Aritma

Pavel Hudeček edizon na seznam.cz
Sobota Leden 20 18:02:12 CET 2024

Protože jsem se párkrát okolo vývoje zdrojů pohyboval, tak mě zajímá,
jaké že ty vlastnosti tedy jsou?
Resp. jaké z nich jsou nějak zajímavé

A pro srovnání by mě zajímalo, jak obstojí v testu reakce na zkrat:
1. Nastavit 20V/2A
2. Spojit paralelně 10 ks běžných odporů 1ohm/0,6W a připojit na sondu
osciloskopu
3. Nastavit tak, aby 0 byla na nejnižší lince a V/div tak, aby 20V bylo
co nejvýše
4. Synchronizaci dát ne vzestupnou, 1V, single, nebo normal
5. Spojit GND konec sestavy se záporným koncem zdroje
6. Kladné konce spojit větším vypínačem, nebo úhozem kladívka na
skřížené dráty
7. V případě výjimečně kvalitní odezvy změnit rozsah aby průběh byl lépe
vidět a zopakovat

Rekordmani z předchozích testů:
Nejvíc: 11V, tedy 110 A po dobu 1 ms
Nejmíň: 0,3V, tedy 3A po dobu 1µs, za další µs už ty 2 A.
Běžné:
50A, 50 µs

Tak schválně jak se umístí:-)

Nakonec ještě, ten transformátor je nějak výrazně horší než ty dnešní?
Tedy dnešní 50Hz transformátory v lineárních zdrojích bez spínaného
předregulátoru?

Díky,
PH