Level shifter pro WS2812B

Petr Labaj labaj na volny.cz
Sobota Leden 20 15:22:16 CET 2024

Fail-safe řešení.

Umí to WS2813.
Zvládne ošetření chyby jedné LED. Nesmí být 2 vadné LED za sebou, ale na
přeskáčku už můžou.
Na rozdíl od WS2812, které má 4-pin pouzdro, má WS2813 6-pin pouzdro.

Funguje to tak, že na každou LED je přivedený signál DIN a současně BIN
(Backup IN), což je vstupní signál pro předchozí LED.
LED čte oba vstupy a porovnává přečtená data DIN a BIN, který opozdí o
24bit.
Pokud jsou data stejná, funguje normálně.
Pokud DIN poskytuje nějaká divná data nebo nic, tak následující LED
použije jako vstupní data BIN a tím předchozí vadnou LED "přeskočí".

Řízení LED pásku je tedy stejné pro obě varianty.
Pásek má ale 4 kontakty. První LED má vstup BIN přivedený na GND.

PL