nabijecka Liitokala Lii-500 / chyba nabijeni ? (dotaz pro uzivatele teto nabijecky)

Lubor Otta butan na centrum.cz
Sobota Leden 20 11:31:00 CET 2024

O tom chemismu nabíjení Li článků by bylo dobré se dozvědět víc, od nějakého elektrochemika.
Já jsem také několikrát zaznamenal ohřev článku při nabíjení. Naposled to bylo u akumulátoru z cigarety, které jsou možná rovnou vytříděné jako mimotolerantní (v cigaretě je jen na 1 použití)
Akumulátor jsem nabíjel z laboratorního zdoje, a napětí se zastavilo na 4V a hřál se.
Nechal jsem ho přez výkend odpočinout, a pak se stejným postupem nabil úplně normálně. Pokud je takhle postižen článek v paraelní kombinaci, třeba 10p10s v kole, zahoření je skoro jisté a BMS za nic nemůže, napětí se nepřekročí.
Kdybych dělal nějakou univerzální nabíječku na míru, tak bych na každý článek použil nacvakávací teploměr.
Taky by šlo do BMS dát heuristiku, že pokud při konstantním proudu na něktérém stupni baterky přestane růst napětí (i když je menší než 4.2) tak vyhlásit alarm.
Lubor
PS tu Liitokalu hodlám použít pro kontrolu a spárování LiIon článků, až si někdy budu bodovoat náhradní baterku do koloběžky.
A asi budu testovat jen pod osobním dohledem. Na každý článek napíšu fixem změřenou kapacitu.

> Od: "ajtservis" <info na ajtservis.cz>
> Komu: hw-list na list.hw.cz
> Datum: 20.01.2024 09:28
> Předmět: Re: nabijecka Liitokala Lii-500 / chyba nabijeni ? (dotaz pro uzivatele teto nabijecky)

vcera jsem na 500S testoval opakovane clanek 18650, ale po jednotlivych
 ukonech, vybit/hodnota, nabit/hodnota. vybijeci/nabijeci proud
 500/500mA. clanek se asi pri dvou cyklech tvaril jako cca 2000mA.
 pri poslednim nabijeni jsem to ukoncil, kdyz napeti ukazovalo trvale
 4,20V, zmereno 4,224-5V, posledni cisla pravidelne skakala, asi nejaky
 opakovany nabijeci impuls, a skoro 2h se nic nedelo, jen stoupala
 namerena kapacita. clanek mirne teply, tak ze to slo poznat rukou, snad
 neco kolem +30-35°C. ten clanek 18650, je hooodne stary, asi klidne
st <http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list>