KiCad - jednopólová a liniová schémata (silařina) - jde to?

Petr Labaj labaj na volny.cz
Čtvrtek Leden 18 20:52:22 CET 2024

Zdravím,

jdou prosím v KiCadu nějak rozumně malovat schémata silařiny?
Tedy liniová schémata nebo jednopólová schémata.
Například v tom namalovat zapojení rozvaděče 3x230/400V, v něm nějaké
stykačem PLC, nějaké vstupy/výstupy atd.

Je to jistě hlavně otázka knihoven, ale i nějaká další podpora by de
hodila (spočítat délku kabeláže atd.).
Jsou prosím nějaké takové knihovny v KiCadu běžné dostupné?

Viděl jsem třeba u jedné docela velké výtahářské firmy, že dokumentaci
rozvaděčů malují v Eagle. Nadělali si k tomu své knihovny, a vypadá to
dobře.
Tak jestli třeba tím směrem nelze jít i v KiCadu.

Já nejsem KiCadista. Ale kdyby to tam nějak rozumně šlo, tak bych se jim
už konečně taky stal (už to pro oblast PCB plánuju dlouho).

Případně nějaký jiný tip na free SW pro jednoduché věci?
Mám sice možnost používat Eplan, ale je mi proti srsti a je to placený
SW se všemi nevýhodami, tedy nemůžu si ho snadno nainstalovat jinam atd.
Další možnost je QElectroTech. Tam mě trochu děsí to, že to občas začne
mluvit tím jazykem, co se s ním mluví v Burkině Faso.

Díky.
PL