Re: OT: Přednáška: Cínové whiskry, hardware v JE Temelín po 25 letech provozu.

Neděle Leden 14 18:27:59 CET 2024

Tu přednášku jsem neviděl, možná si ji pustím,
S migrací kovů jsem se možná setkal.

Dělal jsem něco co používalo obvody MZH s patnáctivoltovým napájením, Na
jedné desce byla závada, nemohl jsem přijít na příčinu, zdálo se mi, že by
mohl být zkrat na dvou plošných spojích co byly těsně vedle sebe. Ať jsem
koukal jak jsem koukal, nic jsem tam neviděl, ale vzpomněl jsem si na
migraci kovů, tak jsem to místo hrubě očistil a pomohlo to.

Vzpomněl jsem si na raketoplány, když bylo potřeba opravit elektroniku v
nich, prý už se ty součástky co tam byly použité nevyráběly, tak je sháněli
po bazarech.