Re: OT: Přednáška: Cínové whiskry, hardware v JE Temelín po 25 letech provozu.

Petr Labaj labaj na volny.cz
Sobota Leden 13 01:52:40 CET 2024

Můžu dotaz k těm GALům?
Nikdy jsem je nepoužil, ale představuju si, že je uvnitř něco jako EEPROM.
Pokud se Vám nepovedlo žádný přeprogramovat, tak to na mě působí ne že
by zapomněly obsah, ale že prostě chcíply.
Nebo se pletu?

Mám velmi historické EEPROM, procesory s Flash, a úplně nejstarší EPROM
(ještě z dob hlubokého totáče), ale naprogramovat jdou skoro všechny.
I obsah drží. Nedávno jsem oprášil svůj starý DIY počítač se Z-80 a
CP/M, který jsem si stavěl v roce 1984. A k mému potěšení najel, dokonce
i diskety přečetl.
Je v něm EPROM disk o (tehdy úžasné) kapacitě 128 kByte. Všechno drží
obsah už 40 let. Ale je fakt, že většinu doby ty součástky spaly.
Nicméně na ztrátu náboje a tedy zapomínání to snad nemá vliv.

PL