Re: OT: Přednáška: Cínové whiskry, hardware v JE Temelín po 25 letech provozu.

d.petr d.petr na post.cz
Pátek Leden 12 23:48:47 CET 2024

Trošku mě to místy taky překvapovalo, ale jiné body.

Nečekal jsem, že v elektrárně (navíc jaderné) někdo opravuje HW a programuje v assembleru. A protože tam nečekám laboratoř elektronického vývoje, nepřekvapují mě ty určité amatérské nebo nezvládnuté postupy.
Přeprogramování GALů mě napadlo taky. Ale v desce to asi programovat nejde a při odletování je ničej, tak zřejmě proto to nedělají. Mohli by dát nové, jenže je jich moc, ... a kdoví, jestli by jim výrobce poskytnul obsah.
Ale přístup dodavatele, ten je teda za všechny prachy! Nic neví, zjišťovat se mu nic nechce, rady "to nechte, to je dobrý" (!), ... tý jo, ty to maj dobře na salámu. Na druhou stranu, když se desce přitopí, ona brzy odejde a dodavatel dostane další miliónek za novou.

Hodně se divím, že je trápí ty cínové pavučinky. Čekal bych tam jen
technologie, které jimi netrpí.
No, každopádně zajímavé a poučné video.

P.