Re: [OT] Krbová kamna s výměníkem do vody - jak na to

Pátek Leden 12 21:39:49 CET 2024

No spíš bych měl otázku - a co tepelné čerpadlo? U přítelkyně jsme dali
TČ zem-voda a byly problémy s vrtem, funguje z něj jen konec kde je
pohyb spodní vody. Ale tam je to na kopci a na vodu se dovrtali v 70 m,
cca na úrovni hladiny potoka, co teče pod kopcem. Po zateplení je to
bezproblémové. Systém voda-voda vám radši doporučovat nechci. Je sice
nejlevnější a na energii nejúspornější, ale jak máte ve vodě jíl (jako
mám tady), věčně to čistíte. I když už se učím to čistit jednoduše a
pomalu se dopracovávám k samočištění.

Ohledně zateplení střechy - má tam taky plochou střechu a mysleli jsme
si, jak bude zateplení drahé.
Tady je obrázek střechy z projektu
https://www.vaelektronik.cz/fotky/projekt.jpg
Předpokládali jsme, jak všechny ty vrstvy bude někdo muset vyházet a
odvézt, pak se tam dá polystyrén dělaný na zakázku do spádu a co dát na
něj. Nakonec bylo všechno jinak.
https://www.vaelektronik.cz/fotky/strecha1.jpg Byly tam trámky, dutina a
jako "izolace" naházené 1 cm desky polystyrénu.
https://www.vaelektronik.cz/fotky/strecha2.jpg
https://www.vaelektronik.cz/fotky/strecha3.jpg
https://www.vaelektronik.cz/fotky/strecha4.jpg
Takže přijeli, nafoukali tam nějaké cucky a za 70 000 Kč to bylo hotové.

Anděl