Re: Schéma vnitřního zapojení oběhového čerpadla

Martin Záruba swz na volny.cz
Čtvrtek Leden 11 17:14:45 CET 2024

Tady se v úvaze mýlíte. I kdybyste měl uzavřený systém o výšce třeba
100m, to čerpadlo s výtlakem 4m by zajistilo cirkulaci. Protože tlaky na
obou koncích se vzájemně ruší. Ten údaj výtlak 4m v podstatě znamená, že
když sání vložíte do kbelíku s vodou, vytlačí vodu do výšky 4m. Výš ne.
Jenže v těch 4m nedá žádnou vodu, protože nebude žádný tlak. Naopak v
uzavřeném systému bude tlak a tím i množství vody záviset na odporech v
celém okruhu. Ke každému čerpadlu dodává výrobce grafy závislosti
průtoku na rozdílu tlaků.

Martin Záruba