Re: Schéma vnitřního zapojení oběhového čerpadla

Petr Labaj labaj na volny.cz
Středa Leden 10 22:04:50 CET 2024

Já jsem ho uváděl proto, že mě zaujal cenově.
Solár za slunka je samozřejmě za vodou. Ale ono v zimě, kdy je pár dní
bez slunka nebo panely pod sněhem, tak nějaké 1-2 kWh hodiny denně jsou
dost.
Samozřejmě v tomto případě to není tak úplně o penězích, jako spíš o tom
"dokázat si, že to dokážu", tj. že to zvládnu i bez pomoci gridu.

K tomu výtlaku: a je to problém?
Já mám rozdíl výšek nejvyššího a nejnižšího bodu nějakých 10m. Ale i tam
to bez velké námahy zvládá čerpadlo, stažené na nejnižší stupeň a ještě
přivřený ventil na trubce.
Otočit vodu asi nebude mít moc velkou tlakovou ztrátu (teda aspoň u mě).

PL