Re: [OT] Krbová kamna s výměníkem do vody - jak na to

Petr Labaj labaj na volny.cz
Středa Leden 10 21:42:55 CET 2024

Děkuji všem za odpovědi.

Výměník do vody mě láká, protože si to představuju tak, že pak se z toho
dá v zimě udělat
v podstatě plnohodnotné vytápění.
S elektrikou se toho moc nebojím. Jednak u nás neplánovaný a předem
neohlášený výpadek
byl snad 2-3x za 15 let, co tu bydlím. A navíc to řeší fotovoltaika a
její baterky.

Kotel mi topí jen do radiátorů, i když je dělaný i na natápění bojleru.
Budu muset prověřit, že je oběhová cesta trvale otevřená, i když bude
kotel vypnutý.
Tohle mě vůbec nenapadlo, ale rozhodně by to chtělo prověřit a případně
řešit.
Takže díky za upozornění.

Ke korozi: nemám žádnou praktickou zkušenost, ale doufal jsem (doufal
bych), že to snad
nebude problém. Jestli to správně chápu, tak nějaký ten meandr v kotli
je měděný.
Takže by neměl korodovat. A pokud se na něm usadí dehty, tak ty by snad
mohly v dalším
průběhu, kdy už bude teplota vysoká, zase odhořet, ne?
Nebo při startu třeba chvíli nechat čerpadlo vypnuté, případně se silně
se staženým výkonem?
Ale jenom teoretizuji.

A teď asi to hlavní, že se z obýváku stane kotelna.
Tak to je určitě k zamyšlení.
Já jsem zatím vycházel ze dvou zkušeností. Jednak jsme měli v domě u
rodičů krb. A to byla
úžasná náladovka. Kdykoli tam jedu, tak první ze všeho vždy zatopím v krbu.

A krbovky pak v novém domečku má jedna kamarádka, které je až bigotně
čistotná. Ale fakt
šíleně, že je to v praxi skoro nesnesitelné. Furt musí něco šůrovat a
leštit. Člověk se bojí něčeho
dotnout, že tam bude vidět šmouha a ona hned přiskočí s hadrem.
Tak pokud to zvládá doma ona, tak to snad nemůže být tak hrozné? Nebo že
by to bylo jen
tím, že prostě uklízí furt, tak se to ani nepozná?
Rozhodně s ní budu muset dát řeč a vyptat se jí, jak je to u ní v praxi.

Ještě jednou díky za tipy a poznatky. Vedou k zamyšlení.
PL