Re: Schéma vnitřního zapojení oběhového čerpadla

Středa Leden 10 21:34:32 CET 2024

Jo takováhle pomalá PWM? To mě nenapadlo, když jsem to čet. V topení mám
už 8 let oběhovku Calpeda, je to s frekvenčním měničem a řízené
potenciometrem. Protože mám TČ bez řízení výkonu (zapíná/vypíná) a chce
si to měřit teplotu vody i když neběží, do oběhovky jsem dal destičku,
která nahradí ten potenciometr a řídí to napětím z venku. Když TČ běží,
čerpadlo jde na max. Když neběží, jde na minimum. Pokud tomu seberu
napájení, přepne se to na potenciometr. Schema destičky jsem dal sem
http://vaelektronik.cz/fotky/sch.png No já vím, stačil tam jeden
optočlen a odpor. Ale to je to počáteční konstruktérské nadšení :-)
Dneska je asi potenciometr luxus, dělají řízení jedním tlačítkem.

Zjistil jsem taky, že u některých čerpadel s frekvenčním měničem se dá
rychlost do jisté míry měnit napětím. Buď ten "frekvenční měnič" je jen
nějaká forma elektronické komutace a řídí se to skutečnou rychlostí
motoru, nebo to pro motor sice dělá frekvenci, ale když to vidí, že by
vypad ze synchronizace, tak kašle na to co má nastavené a rychlost mu
ubere. Takhle se chová jezírkové čerpadlo, co mám ve studni (mám TČ
voda-voda) a zjistil jsem to i u čerpadla NMT plus 25/90-180. Jinak
tyhle čerpadla mají vstup 1-10V. Když se vstup odpojí, nebo je na něm
nula, řídí se to třístupňově knoflíkem. Stránka s nima je tady
https://imp-pumps.com/pumps/nmt-plus-er/ ale ty odkazy na jednotlivé
typy mi nefungují.

Anděl