Re: [OT] Krbová kamna s výměníkem do vody - jak na to

Jindrich Fucik fulda na seznam.cz
Středa Leden 10 20:11:12 CET 2024

... a les máš?

Víš to, že si tím z obýváku uděláš kotelnu?

A jsi si jistej, že chceš ten výměník do vody? Tím přijdeš o možnost si
zatopit v době, kdy nejde elektrika. Pokud si můžeš dovolit rozvod
vzduchem, má to co do sebe. Ačkoli je to o něco méně efektivní.

A ke tvojim otázkám - trochu záleží, jaká je konstrukce tvého kotle. U
konstrukce, jako má otec to není problém, u mého je problém v tom, že
když ohřívá TUV, v podstatě zavře radiátorový okruh. Na druhou stranu,
pokud bych vyměnil jeden třícestný ventil za čtyřcestný, tak se to
vyřeší. Externě spínat existující oběhové čerpadlo nebývá problém, v
kotli je relátko, takže když tam dáš paralelně druhé, nic se nestane.