Re: Schéma vnitřního zapojení oběhového čerpadla

Petr Labaj labaj na volny.cz
Středa Leden 10 17:54:23 CET 2024

Ta elektronicky řízená čerpadla s BLDC motory jsou docela úsporná.
Už dlouho zvažuju ze svého kotle vyrvat klasické asynchronní čerpadlo a
dát tam elektronické.

Na překážku jsou 2 věci: moje lenost (to především), a pak to, že v mém
kondenzačním kotli Dakon
je to čerpadlo se speciálně tvarovanými přírubami.
A tak náhrada bude dost složitá, bude znamenat vyrobit nějaké mezikusy a
čerpadlo připojit vně kotle.

Ale ekonomicky to myslím stojí zato.
Rozdíl ve spotřebě klasického čerpadla a toho nového elektronického bude
někde kolem 30W.
Takže denně skoro 1 kWh, a za topnou sezónu tedy na elektrice o cca 1000
Kč méně.

Ten známý Grundfos Alpha stojí nějakých 3500 Kč. Ale jsou i levnější
elektronická, třeba tady za cca 1500 Kč:
https://www.elventil.cz/obehove-cerpadlo-usporne-ibo-vantec-25-40-180

Tak až vymýtím tu vrozenou lenost, jdu do výměny.

PL