RE: OT:Re: Zamrzlá zásilkovna

Petr Zahradník clexpert na clexpert.cz
Úterý Leden 9 19:22:14 CET 2024

U pošty je to s pojištěním normálně. Tak jako u všech dopravních společností. Stanovíš si nějakou pojistnou částku (nebo je už stanovena typem balíku). A když dojde na věc, předložíš nějaké doklady. Dopravky včetně pošty si myslí, že mají zaplatit jen tolik, kolik jsi zaplatil ty. Tedy nákupní fakturu. Nicméně zákony nebo ČTÚ předpisy či co jsou napsány tak, že máš dostat cenu obvyklou v době přepravy. Jinými slovy, máš dostat cenu prodejní. Takže to pak vypadá tak, že dopravce se dožaduje nákupní faktury na zboží, ale začneš mu nadávat a vyhrožovat, že chceš prodejní cenu a také dopravné a také obaly apod. Až akceptuje tvou prodejní fakturu. Nesmíš si to nechat líbit.

Důležitá je ale jedna věc. Totiž u České pošty máš dostatek zaměstnanců, na které se můžeš obracet. V podstatě na všechny se nějakým jednoduchým způsobem dostaneš. Zkus to u Zásilkovny, tam nemáš šanci, nedostaneš se na nikoho odpovědného.

Petr Zahradník, počítačový expert
e-mail: clexpert na clexpert.cz
mobil: 602 409 601
https://www.clexpert.cz
Petr Zahradník, Computer Laboratory
Obvodová 740/14, 400 07 Ústí nad Labem

From: Hw-list <hw-list-bounces na list.hw.cz> On Behalf Of Jan Kuba
Sent: Tuesday, January 9, 2024 5:59 PM
To: HW-news <hw-list na list.hw.cz>
Subject: OT:Re: Zamrzlá zásilkovna

A jak je to s pojištěním u ČP? Onehdá jsem poslal balík, pojistil jsem ho tuším na 5000 kč. Balík se ztratil.
Tak jsem to reklamoval. Nejprve na mě zkoušeli něco v tom smyslu, že já to reklamovat nemůžu, že to musí reklamovat adresát, ne odesílatel.
Pak ale nějak otočili.
Pošta nejdřív měsíc vyšetřovala, zda prokazatelně došlo
ke ztrátě v době , kdy doručovala a ručila za ten balík.
Pak mi přišlo písemně, že , že to uznali a že se mám dostavit.
Tak jsem měl radost a se dostavil na hlavní poštu, kde mi vrátili tu cenu co stálo poslání balíku ( Asi o pár korun míň )
Tak jsem říkal , že balík byl pojištěný na 5000kč a že chci tu částku. Tak prý nový protokol a znovu nějaké řízení,
kde jsem musel prokázat, co bylo obsahem balíku a jestli to zboží odpovídalo pojištěné částce.
Tak jsem jim to tam uvedl s tím, že to zboží bylo ještě dražší. Jenomže jsem nebyl schopen to nijak dokázat,
že to tam opravdu bylo. Oni sami mi neřekli, jak to mám dokázat.  Hmotnost jim nestačila, že to není průkazné.
Takže dodnes nemám nic. Protože jsem nedokázal, co v balíku doopravdy bylo.
Nestačilo ani čestné prohlášení. Když jsem jim říkal, že ať mi oni dokážou, že to co jsem popsal že tam nebylo. To se mi vysmáli, není to nikde v povinnostech.

Když jsem později posílal později balík a chtěl ho pojistit, tak jsem si s sebou vzal krabici na poštu, a že to zabalím před nimi, natočím, zdokomentuji co je uvnitř a chtěl udělat zápis. ¨
Že na nic takového nejsou zařízeni, kdyby to chtěl každý, tak kam by přišli.
Takže pojištění zásilky u ČP je kapitola ! To muselo dát práci vymyslet.

Mezi svátky 27.12. jsem posílal PFky.  Chtěl jsem nějaké lidičky potěšit obrázkem , vyrobil pohlednice. Nesnáším to posílání zpráv SMS, Whatsup.
 Na poště se mi paní ptala, zda chci známku rychlejší ( Asi 32 kč, nebo pomalejší ( snad o 3 kč levnější  )
Tak jsem  nechal nalepit ty rychlejší. Dneska se jeden z Plzně ozval, že mu dnes přistála PFka do schránky, že děkuje. Rychlejší známka tedy 13 dnů, ta pomalejší je měsíc?
To, že tam tráví člověk život a kouká, jak z 8 přepážek fungují dvě, je již omletá písnička. Ta práce s razítkem mě vždycky fascinuje. Úžasný je, když s tím paní mlátí do bublinkové obálky.
Vím, že Petr Zahradník je se službami ČP spokojený, já nikoliv. Je to moje noční můra.  Už mám osipky, jen když vidím žluté auto s modrou  trumpetkou nebo modré auto se žlutou trumpetkou.
. Asi to bude ale hlavně  o lidech. Na naší pobočce už se vyměnilo tolik osob, že to snad obměňují co měsíc. Paní co roznáší když už si zapamatuji jak vypadá, tak ji zase vymění za jinou.
    Za mě naprosto otřesné a nepoužitelné služby, divím se, že ten podnik už dávno nezavřeli. Podotýkám, že to není o cenách!  Jsem ochoten zaplatit, když to bude fungovat a nebudu muset čekat, až si paní za přepážkou orazítkuje všechny papíry a vyřídí další tuny papírů co má na stole.
Cokoliv jiného je pro mě určitě použitelnějšího, než ČP.