dcf77

J. Polívka jpolivka na volny.cz
Úterý Leden 9 13:00:19 CET 2024

Mám v bytě 2x LCD hodiny Auriol a asi z Lidlu a meteostanici.
Uprostřed bytu se seřídí občas a na přesnost to má jen minimální vliv.
Když je dám na parapet na severní stranu, ( lokalita Praha 4 trochu v
ďolíku ),
tak se seřídí vpohodě.
Kdysi jsem dovezl stovky DCF hodin od Conráda, nástěnné, analogové budíky,
náramkové hodinky, digitální hodiny, telefonní tarifikátory s DCF
přijímačem,
přijímače k serverům co se prodávaly za 2500 tak jsem skoupil všechny v
jednom
bazaru po 125 Kčs/možná už za Kč. A něco jsem určitě vynechal.
Ale pozor ! I DCF hodiny se občas spletou, je to jen BCD kód.
Většinou se kontroluje 2x po sobě a i tak dojde tak 1x, 2x ročně k chybě.
Mám nafocené dvoje LCD DCF hodiny, obě zasynchronizované a na každých
jiný údaj.
Pamatuji že jsme v práci měli ještě k naším hodinám puštěnou OMA a ještě
dnes na
SPY serverech najdete že si v Americe podle nás řídili hodinky.
No a Andula co nahrála to počítání co nás radioamatéry štvalo a trvalo
to tři a půl hodiny
a jedna z frekvencí byla v 80m fonického českého pásma tak jsem se s ní
dobře znal.
S tou frekvencí jsem ale neměl nic společného a nemohl jí ovlivnit.
Na SPY serverech se setkáte s Bulgarian Betty, Lady už přejmenovanou na
Czech ...
a jak S10a, b, c.
Chodívali jsme spolu na pivo a na koleno v Praze na Palouček i s jejím
manželem a s mojí ženou.
Nikdy jsem nebyl v STB, a u VKR.
Hezký den všem, Jindra Polívka