Re: 1-wire "správně"

Pavel Poucha pavel.poucha na papouch.com
Pondělí Leden 8 11:45:14 CET 2024

Pro delší vzdálenosti a více čidel bych se s tou 1-Wire stejně nes..
netrápil.  Sice zde někdo v konferenci rozchodil myslím 60 čidel na 200m
kabelu, dokonce v průmyslu, ale bylo s tím práce a starostí až hrůza.

Problém je, že aby bylo možné změřit teplotu 1x/15 minut, nebo 1x/hodinu,
tak vytváříte vedení pro přenos pulsů v řádu mikrosekund, jak kdyby se měly
přenášet gigabyte dat.

 Když se to začalo používat, také jsem si s tím hrál, ale nakonec to
skončilo tak, že k čidlu se dal malý procesor, budič RS485 a je hotovo, bez
problémů. Prodáváme to přes 20 let, kolem 1500ks za rok. Exsituje to i jako
polotovar ( https://papouch.com/tqs4-e-elektronika-teplomeru-s-rs485-p3623/
), pro doma bych si to zabastlil na jednostranné desce a vyřešeno.

S pozdravem
ing. Pavel Poucha
jednatel
pavel.poucha na papouch.com
Tel. +420 777 232 485

Papouch s.r.o. - vývoj
Papouch store s.r.o. - obchod
Papouch production s.r.o. - výroba
Workmonitor s.r.o. - monitorování výroby