Re: Zemřel Niklaus Wirth

Petr Labaj labaj na volny.cz
Neděle Leden 7 21:17:47 CET 2024

Tak na tom mě udivuje víc věcí.
Jednak, že páska někomu připadala otravná. Mně to tehdy přišlo naopak
jako úžasná věc.
Zvlášť pokud se používaly čtečky FS1500, tedy s rychlostí 1500 znaků za
sekundu.
Což byla mimochodem prý nejrychlejší sériově vyráběná čtečka na světě.
Dělala se v Česku.
Když to četlo na plný plyn, tak z toho páska letěla ven velkým obloukem.

A druhá věc, že jste ladili na pásce.
U nás se programy děrovaly na štítky, aby bylo možné snadno dělat změny
a doplnění, prostou
výměnou nebo doplněním štítků.
Nevím, jak by se to dělalo na pásce, když nějaké záznamové zařízení s
terminálovým přístupem
jste předpokládám k dispozici neměli.
To pak snad jedině stříhat a lepit pásku, nebo to vždy znovu naťukat.

Já jsem se ve 2. ročníku stal hrdým majitelem Sinclair ZX Spectrum.
Vyrobil jsem k němu interface, který simuloval právě čtečku FS1500 a
mohl jsem tak přenášet
zdrojáky a texty (včetně později i textu své diplomky), napsané v klidu
na kolejích na Spectru.
Protože jsem to dělal načerno, tak napřed se na mě systemáci dívali
škaredě. Ale pak jsem
vyráběl podobný interface i pro ně pro jiné počítače.

PL