[OT] Arduino

Sobota Leden 6 23:04:10 CET 2024

Já bych nerad spustil další flame.

Souhlasím, že se v tom dá programovat slušně a nechtěl bych říct, že každý to dělá
blbě a samozřejmě vím, že nemám patent na rozum. Myslím ale, že majorita v tom
slušně neprogramuje a nejspíš ani nechce, ale myslím taky, že v téhle HW sociální
bublině tahle majorita snad ani není zastoupena ;-)

Mě na Arduinu vadí řada věcí. Kromě toho, že v návrzích modulů jsou hardwarové chyby
(např. tragické napájení kde i já poznám, že to je blbě), tak ještě hůř nesu
problémy softwarové a koncepční. Vývojové prostředky zoufalé, knihovny nic moc a
chyby v nich nebudeme opravovat, protože se změnou by se naši uživatelé nedokázali
vyrovnat, uživateli zamlčíme, že to je C++ a před kompilací předžvejkáme, aby to
prošlo, příklady programů programátorsky špatné ... chápu, že to bylo vytvořeno pro
studenty kreativního designu, kteří aktivně nechtějí umět programovat, ale chtějí
hejbat a blikat, takže v nich prostě nesmíme vzbudit podezření, že by se snad měli
něco o programování naučit (a když to sebou třeba škube, tak to je jistě součást
uměleckého záměru). Ale pro naučení se dobrému programování to podle mě prostě není
nejen ve škole, ale generálně ani pro to hobby. No a když pak vidím, jaké šílenosti
s Arduinem lidi používají v souvislosti s elektrikou, že se i já jako neelektrikář
bojím nebo žasnu, tak jsem smutnej. Ale nejhůř mi asi je z toho, co všechno jsou
lidi schopný publikovat - projekty, kterých je plný internet, to je prostě hrůza
sama(*), a že to ještě navíc lidi bez špetky rozumu přebírají, mě zneklidňuje ve
smyslu, že se i v tomhle směru civilizace řítí do nepříjemných hlubin. Ale zřejmě to
souvisí právě s mou zastaralostí.

Zas na druhou stranu fenomén Arduino způsobil, že se řada lidí o drobné programování
a drobnou elektroniku začala zajímat a díky masové produkci to je levné a
dosažitelné a řada drobností i pro neznalce nějak funguje, takže nějaký účel to plní
a já to chápu jako pozitivum.

Vlastně možná něco jako BASIC, taky edukativně nic moc, ale nakonec někomu přece jen
pomohl :-)

D.O.

(*) Jeden příklad za všechny:
https://robodoupe.cz/2018/programatorske-poznamky-k-jednomu-arduino-projektu/