Re: mech: dvojpulsní bodovačka

Lubor Otta butan na centrum.cz
Sobota Leden 6 07:29:20 CET 2024

Já jsem viděl kondenzátorovou bodovačku, určenou jen na baterky. Vypadala jako trefopájka, uvnitř byly supercapy paraelně, a byl to hobby projekt.
Pak ještě znám kondenzátorové svářečky, tam byla baterie kondíků na 300V a vařilo to jen speciální šrouby s výstupkem který se odpařil a zapálil oblouk. To byl jednoůčelový přístroj k vaření šroubů do plechových krabic při sériové výrobě.
Lubor

> Od: "Vláďa Anděl" <vaelektronik na vaelektronik.cz>
> Komu: hw-list na list.hw.cz
> Datum: 05.01.2024 21:45
> Předmět: Re: mech: dvojpulsní bodovačka

A je v tom tyristor? Není to triak aby to chodilo v obou půlvlnách stejně? Překvapil mě tam ten požadavek na céčkový jistič 25A. To nemám ani na přívodu do baráku. Ale někdo tady zmiňoval kondenzátorovou bodovačku. Jaké se tam požadují parametry? Mám přípravek, kterým jsem testoval proud nasycení tlustoproudých tlumivek. Mám tam 100 mF/25V a tranzistorový spínač, co dokáže impulzně sepnout 6 KA (10xIRF1405). Pak tady mám dalších 100 mF, které k tomu mohu paralelně připojit. U té bodovačky z Hadexu píšou proud 50-800A. Kdybych ten impulz natvaroval nějakou indukčností, aby se bez podstatné ztráty energie snížil na těch 800A a prodloužil, stačilo by to?  AndělHW-list mailing list - sponsored by www.HW.cz <http://www.HW.cz>Hw-list na list.hw.cz <Hw-list na list.hw.cz>http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list <http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list>