Re: Vadné akumulátory vo vysavači Regulus PowerVac 2v1 [v2]

Petr Labaj labaj na volny.cz
Pátek Leden 5 21:47:42 CET 2024

Tak určitě se to dá udělat.
Ale otázkou je, jestli je to nutné. Když je to připojeno k
zařízení,které už potřebný "vypínač" z principu má.
Asi si přes víkend udělám rozebírací den a nějaké ty baterky kuchnu.

Nízkonapěťové BMS pro FVE (tj. 12, 24 a 48V) odpínač určitě mají.
Tam je to snadné, v elektrárně se moduly případně skládají paralelně.
U těch modulárních HV baterek (kde se moduly skládají sériově) je to asi
vesměs tak, že jednotlivé moduly mají své balancery a asi jen hlásí
problém, vypnutí případně udělá nadřízená BMS.

Jsem ve fázi úvah, jestli se pustit do vlastní HV baterky.
Komunita kolem FVE si skládá nízkonapěťové 48V baterky, do kterých si
dávají běžně dostupné BMS.
Ale pro vysokonapěťové baterky ty univerzální BMS moc nejsou. Právě
proto, že by musely umět rozpínat dost vysoké napětí.
Pokud by byl v každém modulu IGBT tranzistor, který s tím napětím nebude
mít problém, tak na něm budou 2V úbytku.
Takže to chce nějaké centralizované řešení, aby tam ten odpínač byl jen
jeden na celý bateriový string 100-600V.

Ty skládané baterky vycházejí cenově o dost zajímavěji. Ale do segmentu
HV baterek se skládáním nikdo moc nechodí.
A ty nízkonapěťové baterky zase 3f měniče skoro nepoužívají. Z běžných
snad jen Deye, pak případně ještě skládačky jako třeba Victron (tedy 3
měniče, každý pro i fázi, navzájem synchronizované).

Sakra, to jsme ale dost ujeli od vysavače.

PL