Re: Elektrojiskorvé řezání drátem

Admin HWnews hwnews na cncnet.info
Pátek Leden 5 14:08:31 CET 2024

No ta dira co jsem potreboval bylo jen zjednoduseni nasledne se to jeste
tvarove upravovalo trnama a diamantovyma pastama...hlavni gro materialu
ale slo pryc elektrojiskrove. Tusim, ze jsem to zkousel kvuli vyrobe
naplni do propisek (tech velkoobjemovych)...velky prumer se redukoval
rotacnim kovanim na mensi prumer hrotu pomoci dvou tvrdokovovych celisti
na finalni tvar...byla strasna pakarna (zvlast pri kvalite mosazi) to
tvarove trafit aby ta mosaz tekla na mensi prumer a netrhalo se to.

Tvarove elektrojiskrove obrabeni se delalo (netusim jak se to dela ted)
magnetostrikcni hlavici coz je jak jsem pochopil z nejake knihy pujcene
tehdy v knihovne v podstate jadro slozene z plechu (jako u trafa)
nejakeho exponencialniho tvaru, ktery napomaha prodluzovani v jednom
smeru a materialem plechu/jadra je nejaka slitina s niklem, ktera ma
vysoky magnetostrikcni cinitel. Bohuzel to bylo v te dobe naproste scifi.

Tvarove jiskreni se nedela urcite na prvni dobrou...je na to sada
elektrod a postup je jako pri obrabeni....takze se hrubuje a postupne se
snizuje proud a pouzivaji presnejsi a presnejsi elektrody.

RV