Re: Rozborka měniče GW3648-EM

Martin Záruba swz na volny.cz
Pátek Leden 5 11:39:28 CET 2024

No doufejte, že to budič přežil. Mě odešly dva FGP20N60UFDTU
<https://www.digikey.cz/en/products/detail/onsemi/FGP20N60UFDTU/1966963#product-details-substitutes>
. Nedodává se a náhrada snad je IGP20N60H3XKSA1
<https://www.digikey.cz/en/products/detail/infineon-technologies/IGP20N60H3XKSA1/2337954>
který by měl mít všechny parametry lepší. Zkusil jsem měniž zapnout bez
rozsypaného tranzistoru a zdá se, že vše funguje (samozřejmě nendává
výkon). Tak uvidím, zda neodešlo něco jiného. Jak snadné by bylo něco
opravit, kdyby se dalo sehnat schéma. Bohužel všichnidovozci jsou
prodejci krabic. Pokud je to  vzáruce, dá Vám jiný a vadný vyhodí. Pokud
to není v záruce, vyhodí Vás. Přitom oprava zařízení za 10 000 Kč je
výměna součástky za 50 Kč.

Já mám výhodu, že měnič je zcela izolovaný, takže DC straně můžete
ublížit jedině moc velkým napětím (to by se nemělo stát). Prý přežije
opačné připojení panelů, na vstupu je tučná dioda, na které i při 10A
budou 3W, takže přežije.

Martin Záruba