RE: Zalévací gel. - čidlo vlhkosti

Lukas Burda burdal1 na post.cz
Středa Leden 3 17:24:27 CET 2024

Dobrý den, díky za odpověď. Kapacitní, to stačí, schéma asi nemusíte (možná
jen jestli nepůjde poznat frekvence, na které to měří). A nevzpomenete si,
jak je to přibližně udělané mechanicky? Čím jsou tvořené elektrody a jak
jsou povrchově upravené? Případně, jestli byste si vzpomněl, tak ho prosím
pak vyblejskněte, jestli bude něco vidět.

Díky LB
---------- Původní e-mail ----------
Od: Miroslav Draxal <evik na volny.cz>
Komu: 'HW-news' <hw-list na list.hw.cz>
Datum: 3. 1. 2024 14:09:57
Předmět: RE: Zalévací gel. - čidlo vlhkosti
"

Dobrý den,

Bohužel v současné době vám s tím nepomohu. Jak jsem psal, dělal jsem to
někdy kolem roku 2000, z nějakých stránek na netu. O schéma jsem přišel při
havárii HDD. V té době jsem na zálohování tak nějak házel bobka a tohle mě
poučilo. Je to napájené přes 220V, je to kapacitní čidlo vlhkosti, výstup je
on/off, v současné době je jedno ve stavu off, to znamená, že je odrovnané
vlhkostí uvnitř, protože půda je nacucaná až běda. Na jaře ho vykopu, tak
můžu nafotit a i třeba rozkreslit schéma. Ale není to nic složitého.

Seřizuje se to tak, že máte všechna venku, píchnete je do truhlíku se suchou
půdou, pak to zalijete na vlhkost, kdy chcete aby se měnilo off/on a
potenciometrem na nich nastavíte přecvaknutí do on.

Po pravdě se mi čím dál víc nelíbí to napájení.

Míra