Re: Takový hloupý problém - Eagle

Martin Locker locker na vosrk.cz
Čtvrtek Únor 29 07:56:55 CET 2024

Zdravím,

jestli je to ještě aktuální, tak jsem objevil, že na starém nb mám ještě Eagle 4.15. Tak mohu uložit do pdf.

Martin Locker

----- Původní zpráva -----
Odesilatel: Pavel Kořenský (pavel.korensky na dator3.cz)
Datum: 28/02/2024 23:24
Příjemce: HW-news (hw-list na list.hw.cz)
Předmět: Takový hloupý problém - Eagle

Zdravím,

neuměl by někdo poradit s takovým hodně archivním problémem ?

Chcípnul mi zdroj k mému frekvenčnímu normálu řízeným GPS, který jsem
navrhoval a stavěl v roce 1999. Už se mi to za těch 25 let stalo asi 2x,
ale asi jsem byl tehdy mladší a paměť byla o něco lepší.

Zkrátka a dobře, tyhle OCXO usměrňované pomocí GPS mají jednu chybu.
Když umře zdroj, tak vystydnou a po zapnutí s novým zdrojem je nutné
pomocí interních 20ti otáčkových trimrů nastavit napětí dolaďující OCXO
alespoň tak, aby se fázový závěs řízený tím 1PPS pulsem z GPS chytil a
převzal kontrolu. Když je ten složený odpor (jeden trim dělá COARSE
nastavení a druhý FINE nastavení) hodně mimo, tak se ten řídící PLL
nechytne a neumravní to.

No a když jsem to tenkrát stavěl, tak jsem si ještě PCB leptal sám a
deska pochopitelně žádný potisk ani popis nemá. Ty nastavovací trimry
jsou vedle sebe a já už dneska netuším, který je COARSE a který FINE.
Vidím jen, že jeden má 1k a druhý 10k. Celé to rozebírat na prvočinitele
nechci, protože je to namontované v krabici, která sama o sobě vypadá,
že už má poločas rozpadu za sebou, protože je z nějakého moderního
plastu a jak na to celé ty roky občas svítí slunce přes okno, tak se ten
plast začal sám o sobě ekologicky skoro odbourávat aby neškodil přírodě.
Takže do toho nechci moc hrabat.

Od celého zařízení mám ozálohovaná data, kde je jak schéma tak návrh
plošných spojů. Ale problém je v tom, že desku jsem tenkrát navrhoval ve
dvou versích. Ta první je navrhovaná v Eaglu 3.55. S tím celkem není
problém, protože to byla verse kterou jsme tehdy měli ve firmě koupenou
a celkem snadno se to dá naimportovat do free Fusion 360. Ovšem jak na
potvoru to není ta verse, kterou mám fysicky postavenou.

Verse 2.0  pochází bohužel z Eagle 4.x kterou jsem koupenou neměl a
Fusion 360 se jaksi vzpěčuje to naimportovat. Nezná někdo nějakou
utilitu, která by uměla otevřít a zobrazit ty binární soubory z těch
starých versí Eagle a nestarala se o to, jestli ta verse byla korektně
licencovaná ?

Všechny běžné webové translátory jsem zkusil a nějak to nikde nefunguje.
Ty většinou umí Eagle až od verse 5.x (???) kdy CADSoft přešel na
ukládání v textovém formátu.

Díky PavelK