RE: OT: infikovaný počítač?

Miroslav Draxal evik na volny.cz
Úterý Únor 27 21:18:58 CET 2024

Zkusil bych co nejvíc odvšivovašů? Namátkou

https://www.eset.com/cz/online-scanner/

https://zemana.com/us/antimalware.html

vytrhl bych z toho počítače hdd a připojil externě třeba přes usb/sata redukci k jinému pc a projel bych to tím.

atd… Možná něco napoví:::

Míra

From: Hw-list [mailto:hw-list-bounces na list.hw.cz] On Behalf Of Jindroush
Sent: Tuesday, February 27, 2024 2:58 PM
To: HW-news
Subject: Re: OT: infikovaný počítač?

Tezko radit, malo informaci.

Ze by se menilo v postakovi jmeno prilohy je dost nepravdepodobne.

Zkuste aspon https://www.eset.com/cz/online-scanner/

On 27.02.2024 14:48, Vláďa Anděl wrote:

Podařila se mi taková blbost, co jsem si vždycky myslel, že tohle se mi přece stát nemůže... Přišel mi mail s přílohou, v příloze objednávka. Aniž bych se podíval na příponu, kliknul jsem na to a až teprv pak mě napadlo podívat se. Byl to nějaký bat soubor a něco tam probíhalo. Antivirák Comodo nic nehlásil. Pustil jsem kontrolu celého počítače a taky nic. Ale v příloze toho mailu se změnila přípona přílohy z cmd na img a myslím, že se změnil i název. Ten původní bat soubor jsem našel v comodo mezi aplikacemi, které mohu odblokovat a smazal jsem ho. Když ten .img zkontroluju antivirem, taky nic nehlásí.

Počítač vypadá, že všechno chodí. Ale když chci udělat obnovu systému, skončí to hláškou, že se k nějakým souborům nemůže dostat a ať to zkusím znova s vypnutým antivirem. Po chvilce vyskočila hláška, že chybí aplikace Ati Radeon. Vypnul jsem internet, pak antivir a znova jsem spustil obnovu systému. Zkoušel jsem dva různé body obnovy a bylo to stejné.

Největší záhada pro mě ale je, jiná. Tohle se mi děje na noťasu a mám nastavené, že maily mi na serveru zůstávají, dokud si je nestáhnu na stolním počítači. Tohle vždycky fungovalo. Jenže tenhle mail jsem na druhém počítači nenašel a procházel jsem i spamy a všechno.

Co s tím? Mám se něčeho bát? Něco ještě zkontrolovat?

Anděl