zdroj/pripravek pro ozivovani/opravy pristroju napajenych z 230V ?

Jan Kuba honza.kuba na gmail.com
Úterý Únor 27 18:34:58 CET 2024


Ještě obrázek...
https://vyvoj.hw.cz/files/styles/full/public/story/10232/00.jpg?itok=8Uk65fhb

a video..
https://youtu.be/qFPob7FZ-9M?si=w_n1XEcm8dyeJyih




úterý 27. února 2024 Jan Kuba <honza.kuba na gmail.com> napsal(a):

> Nevím, jestli to vadí. Mě to nevadí, autotransformátor autotransformuje.
> Pravda je že těch pár závitů v oblasti kde nejčastěji ten jezdec je jsou
> víc tmavší než ty ostatní. Prostě ten lak na těch vodičích už je tmavší asi
> tím proudem co to teče do zkratu... Kdyby ten jezdec byl jen na jednom
> závitu tak tam samozřejmě ty blackouty budou, než skočí na druhý závit tak
> tam ta díra bude. Ale takhle to nechceme..
>
> Úplně stejně byl řešen starý transformátor pro modelové železnice. Piko
> FZT1. Nebylo to autotrafo, ale klasické C jádro a po sekundárním vinutí tam
> jezdil jezdec. Na výstupu byl selenový usměrňovač. Také tam byl závit ve
> zkratu a když se to trafo otevřelo tak v místech kde ten jezdec seděl často
> bylo vidět tepelné namáhání toho drátu na vinutí. To vinutí bylo mimochodem
> hliníkové.
>
> úterý 27. února 2024 Pavel Kadečka <pavel.kadecka na gmail.com> napsal(a):
>
>> A že je tam závit ve zkratu, to nevadí?
>>
>> P.K.
>>
>> út 27. 2. 2024 v 18:08 odesílatel Jan Kuba <honza.kuba na gmail.com> napsal:
>>
>>> Není tam "blackout" ten jezdec se pořád  dotýká závitů. Na mém
>>> autotransformátoru je jezdec, který se dotýká buď jednoho závitu, nebo
>>> dvou  najednou.  Takže ten jeden závit vlastně mūže být ve zkratu. Ten
>>> jezdec má většinou na sobě i nějaký chladič. Docela dobře je ta konstrukce
>>> vidět tady na té stránce... je to poslední obrázek dole:
>>>
>>> diametral.eu/autotransformatory
>>>
>>> U starých konstrukcí velkých nabíječů se autotransformátory používaly k
>>> regulaci a poháněly je servomotory. servomotor na společné ose točil se
>>> třemi transformátory najednou na každé fázi jedno autotrafo Ta regulace
>>> byla relativně rychlá a spojitá.
>>>
>>> úterý 27. února 2024 Pavel Kadečka <pavel.kadecka na gmail.com> napsal(a):
>>>
>>>> út 27. 2. 2024 v 16:35 odesílatel Petr Simek <psimek na jcu.cz> napsal:
>>>>
>>>>> On Tue, 27 Feb 2024, Jan Waclawek wrote:
>>>>>
>>>>> > Hm, zaujimave, dakujem.
>>>>> > Vlastne je to riesenie hodnejsie 21.st. nez to autotrafo.
>>>>> > wek
>>>>>
>>>>> Mne by na tomhle reseni hodnem 21. stoleti asi vadilo ze to cvakani
>>>>> relatek zpusobuje blackout-y na vystupu.
>>>>>
>>>>
>>>> Jak je to udělané na tom autotrafu? Tam přece jezdec jede po závitech,
>>>> nebo nějakých kontaktech od odboček, ne? Takže je tam blackout při přejezdu
>>>> mezi dvěma odbočkami?
>>>>
>>>> Relátko sepne za jak dlouho, desítky milisekund? Je to tak řešené i v
>>>> UPSkách.
>>>>
>>>> Pavel Kadečka.
>>>>
>>> _______________________________________________
>>> HW-list mailing list  -  sponsored by www.HW.cz
>>> Hw-list na list.hw.cz
>>> http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list
>>>
>>
------------- další část ---------------
HTML příloha byla odstraněna...
URL: <http://list.hw.cz/pipermail/hw-list/attachments/20240227/a6ccdb9b/attachment.htm>


Další informace o konferenci Hw-list