Par dotazu k SCPI

Pavel Kutina hw na prelude.cz
Pátek Únor 23 15:06:45 CET 2024

Zdravim,

hraju si tu s tim BLE interfacem pro Aneng 9002, chodi to hezky, aktualne to
na seriak posila vsechno, co je na displeji v nejakem ucesanem formatu s
oddelovaci. Potud OK. Ale abych to zaradil do nejakeho mericiho centra,
libilo by se mi SCPI. Knihovnu pro parser jsem nasel a implementoval, takze
umim zpracovat dotazy zvenku.

K SCPI jsem nasel docela dost dokumentace, ktera se ale vesmes zabyva tim,
jak tvorit dotazy - a ja bych potreboval pochopit, jak se tvori odpovedi :)
Ale protoze jeste porad zpracovavam cerny kasel, jsem doma s ATB a nic s
"dospelym" SCPI nemam po ruce - muzete mne nekdo nasmerovat, jak by mela
vypadat odpoved na obligatni "MEAS:VOLT:DC?" Samozrejme vim, jakou hodnotu
mam odpovedet, ale v jakem formatu? Nektere priklady pocitaji s tim, ze
odpovedi je bezrozmerny float, ja mam za to, ze jsem videl i nejaky
viceradkovy vystup, kde se nachazely snad i nejake popisy jako jednotky a
modifikatory, ale dobrat se toho, jak to ma vypadat, jake maji byt
oddelovace a tak dal se mi nedari.

A jeste jeden - existuje SCPI command, ktery vypise nejaky seznam prikazu,
na ktere masina umi odpovedet, nebo se spoleha na dokumentaci? Nic takoveho
jsem zatim v manualech nenasel, ale urcite ty stovky stran nectu detailne,
treba jsem nekde neco prehlednul.

Diky.

Pavel Kutina