Re: Sváření ( bylo Re: Svářecí invertor )

Petr Zapadlo zapik na email.cz
Čtvrtek Únor 22 07:16:53 CET 2024

> 3. elektrody. zahodit domaci zasoby co se s nima varil jeste ropovod
> druzba. budou stary, obal "plesnivej" idealne nekolikrat zvlhly. navic
> urceny k vareni ropovodu(hlubokej pruvar, pod tlustym proudem a budou
> neco jako bazicky), tedy na vratka u zahradky, nebo plech na motycce
> nic moc. doporucuju zkusit "LINCOLN-ELECTRIC SUPRA".
> https://www.rulik.cz/elektrody-rutilove/elektrody-supra-2-5mm-prodej-na-baleni/
>
> jdou koupit i v eshopech po jednom kuse, treba kutil.cz. kdo nezkusi
> neuveri.

Díky za tip, zkusím. Ročně spotřebuju tak jedno až 2 malé balení
elektrod, takže žádné z doby Družby nemám, ty bazické jsou taky asi 2
roky staré, protože jsem je koupil omylem místo rutilek.

Ten můj svářecí aparát je nějaká starší Gama, ale původně profi. Dostal
jsem  ji od  švagra, který ji získal od profi svářeče když rušil dílnu.
tak doufám, že to uplný shit nebude.

Ale jiný řečník má asi pravdu  - obecně mám hlavně tenké elektrody,
protože v baráku převažuje potřeba svařovat tenké plechy, a když se
občas vyskytne nějaká ta traverza, tak nemám asi vhodnou elektrodu a
valím to těmi tenkými. Zkusím si po pár kusech koupit ty Lincolny v
několika průměrech a uvidím, třeba budu za hvězdu.

Petr