Re: Svářecí invertor

Středa Únor 21 14:10:04 CET 2024

Tlumivka tam je, fotku jsem dal sem
https://vaelektronik.cz/fotky/tlumivka.jpg tlumivka je to dole. Nevím,
jakou má indukčnost a netuším, jaké může mít ztráty. Ale funguje to
docela dobře. Mám dojem že je vinutá plechem a je na klasickém EI jádru
z plechů. Co jsem viděl různé (různě staré) svářečky TNZ, které nám
výrobce dělal s jiným trafem jako nabíječky 12V 100A, v těch prvních,
kde byly ještě bipolární tranzistory, dávali taky tlumivky na EI
plechách. U těch novějších, s MOSFETy byla dvouvrstvá vzduchová cívka
umístěná tak, aby na ní foukal větrák.

Zvlnění na výstupu - teď nevím, ale spíš ze svářečky lezlo spousta
bordelu ve formě jehlových impulzů. Abych svářečku mohl používat jako
zdroj a dokonce jsem jí pak úspěšně použil jako zdroj pro zařízení, na
kterém se měřilo EMC, mohutně jsem jí odrušil jak na přívodu, tak i na
výstupu. Problém je, že když s ní chci vařit, špatně chytá oblouk. Což
taky může být tím, že to neumím :-) ale na svařování k ní připojuju
externí tlumivku a je to lepší.

Anděl