Re: Chytré žárovky a jejich protokoly

Tomas Hamouz konfery.tomas.hamouz na seznam.cz
Středa Únor 21 10:38:57 CET 2024

Tady je potřeba odlišit staré BT (do verze 3) a BT Low Energy (BLE).
To první je poměrně nenažrané.
S BLE mohu posloužit.

Zařízení s nRF52832, advertising po 1s.
Vysílací výkon nastaven na 0dBm (max +8 dBm), dosah cca 15m v budově. Určeno pro držení v ruce,
takže se dále dosah nezkoumal.
Spotřeba při vysílání cca 4,4mA, burst 4,5ms. Po připojení se vysílací perioda zkrátí na 200ms, ale
pro změnu se místo na 3 kanálech vysílá jen na jednom, takže střední hodnota zhruba zůstane stejná.
Při dalším snižování výkonu to spadne na cca 3mA a níž už to nejde, to už si vezme samotná CPU.
Klidová spotřeba cca 15uA.
K tomu nějaké ADC a I2C komunikace s barometrem a jeho měření.

Výpočtem mi vyšel střední odběr cca 34uA, to pro CR2450 dává teoretických cca 600 dní. Praxe se
teprve ukáže.

Tomáš