Re: Solární ohřev vody za 1 Kč

Petr Zapadlo zapik na email.cz
Úterý Únor 20 20:09:57 CET 2024

Já mám ohřev vody z fotovoltaiky udělaný svépomocí. Vybral jsem si
panely tak aby MPTT napětí bylo kolem 315V a tohle (vlastním ) střídačem
pouštím do spirál. Když jsem si s tím hrál, tak obyčejné univerzální
motory na to běhaly jak pila (však to byl taky mafl). Běžně s tím v létě
řežu dřevo (jen je naprd když zrovna zajde slunko :-)).

Mám klasický bojler 120l a pro topení nádrž 700l s druhou spirálou. V
baráku je nás 4-7 lidí podle toho jestli přijedou mladí. Zhruba od konce
března do konce října je to krásně soběstačné. Ale je fakt, že bez té
vyrovnávací 700l nádrže by to ten bojler v létě nedal. Když přijde
studená fronta a je několik dní zataženo, tak bych jinak byl bez teplé
vody.  Takhle se přebytečné teplo uloží do nádrže a zhruba 3 dny vydrží
dohřívat vodu i když je zataženo.

Petr