Re: Chytré žárovky a jejich protokoly

Pavel Kořenský pavel.korensky na dator3.cz
Úterý Únor 20 17:20:20 CET 2024

No, já do hloubky do ZB nevidím, jen to používám.
Pokud se týká dosahu, tak řekl bych tak cca. 10 metrů. Oni sice výrobci
píšou víc, ale po celém bytě bych bez repeaterů ve formě chytrých
zásuvek pokrytí neměl.
Přes jednu stěnu do vedlejšího pokoje to projde, ale přes dvě už ne. Mám
jednu smart zásuvku v předsíni a stačilo to pokrýt vedlejší
obývák/kuchyň tak nějak zčásti. Když jsem tam umísťoval čidlo
teplota/vlhkost tak jsem musel trochu hledat, kam ho dát.
Když jsem tam následně dal taky jednu Sonoff ZB zásuvku s repeaterem,
tak už to bylo pokryté celé.
V tomhle má ZB oproti WiFi dost nevýhodu. Ovšem výhoda je v tom, že
takový sensor nepotřebuje napájení a běží na jednu CR2450 třeba dva roky.

Jak se to vlastně vzájemně připojuje a přepojuje, to nevím a proto
odpověď nechám na někom zkušenějším. Mně stačí, že to celkem funguje.

Zdraví PavelK