Re: Solární ohřev vody za 1 Kč

Petr Labaj labaj na volny.cz
Úterý Únor 20 17:08:54 CET 2024

Podle mě je to nabídka, jaká se neodmítá.
Kdybych tu možnost měl, rozhodně do toho půjdu.
Ale asi jako obvykle sám, ne přes firmu, která z toho sežere půlku.

Znám to "nedůchodcovské" řešení, za 45 tis. Kč. Tam je podmínka na jeden
1kWp
mít minimálně 45 litrů v nádrži. Takže to pro běžné bojlery 100-160 l
vychází na dost
malé solární pole.
Předpokládám, že tady to bude stejně.

Jako elektronika se pro to používají speciální střídače, které jsou
zjednodušené na kost.
V podstatě je to jenom rozsekané DC, protože do běžného bojleru nelze
pustit DC (oblouk při vypínání).
Ale mělo by to umět MPPT.
A samozřejmě bez baterek.

Pokud chcete kvalifikovaný odhad:
- panel 500 Wp dneska kolem 2-4 tisíc, počítejme běžný kvalitní střed za
3000 Kč, takže 5 panelů pro 2.5 kWp nějakých 15 tis. Kč
- střídač do 3 kWp kolem 6000 Kč
- kabeláž a jištění podle poctivosti stavitele 2-5 tisíc, berme slušné
řešení za 5000 Kč
- montážní prvky do nějakých 3000 Kč
- vlastní bojler od nějakých 3000 Kč (mimochodem ty firmy často cenu 1
Kč uvádějí v případě, že už vlastní bojler máte, jinak doplatek)

Takže materiálově do nějakých 35 tis. Kč.

Pokud byste do toho šel sám, tak případně poradím jak s technikou, tak s
papíry (byl-li by zájem a bude-li trocha času).

PL