Home Assistant, Sonoff NSPanel EU a browser - co jsem přehlédl ??

Pavel Kořenský pavel.korensky na dator3.cz
Sobota Únor 17 23:47:14 CET 2024

Zdravím,

dneska jsem se opět trápil s HA a mám takový problém, který nejspíš
vznikl tím, že něco systematicky přehlížím nebo nad tím dumám ze
špatného konce.

Situace je následující:

1. Mám sensor - je to ESPHome teploměr na pečení masa v troubě, vlastní
konstrukce. Ten chodí dobře.

2. Mám Sonoff NSPanel EU (tedy ne ten Pro co má v sobě Android). Ten mi
taky chodí dobře, když jsem ho přeflashoval na ESPHome a použil jsem ten
Blueprint https://github.com/Blackymas/NSPanel_HA_Blueprint Ten má
luxusní dokumentaci a vše funguje bez problémů.

3. Na to, abych v tom NSPanelu mohl hezky vidět údaje z toho teploměru
do trouby jsem použil takovou "obezličku". Nadefinoval jsem si v
configuration.yaml toho HA jednu entitu Climate (která je původně určená
pro klimatisace) a její parametry jsem pošteloval tak, aby to odpovídalo
troubě. To jsem udělat musel, abych na ten NSPanel dostal ovládací
prvek, který tak nějak připomíná teploměr s termostatem. Cílem celé věci
je, abychom si mohli v kuchyni na tom panelu nastavit vnitřní teplotu
masa, které se má při pečení dosáhnout (např. pro roastbeef je to 53
Celsiusů) a po překročení teploty má NSPanel začít dělat binec, ať to
jde někdo vyndat z trouby. Celé to taky docela pěkně funguje. Zobrazit
tam takový teploměr nějak jinak se mi nepovedlo.

4. Alarm mám implementovaný v HA jako Trigger, kdy při dosažení
nastavené teploty to začne hrát přes NSPanel RTTTL pípák nějakou znělku
definovanou jako melodie. To se volá pomocí Service a taky funguje.

5. Tu Climate entitu vidím i v browseru, když se dívám z počítače přímo
na HA obrazovku a mohu si jí dát na nějaký dashboard, který si nadefinuju.

6. Ovšem totálně jsem se zasekl na tom, že nejsem schopen přinutit HA
aby mně při překročení nastavené teploty přehrál něco (klidně nějakou
MP3) v browseru i když záložku s HA mám otevřenou. Alarm na NSPanelu
funguje, ale nikde nejsem schopen najít jak nastavit aby HA něco přehrál
do Firefoxu. A přitom když v tom HA na liště vlevo kliknu na položku
Media, tak tam vidím nějaké MP3 soubory které jsem na ten HA server
nahrál a ty mají ikonku "šipka vpravo" na kterou když kliknu, tak
browser ten soubor normálně přehraje. Ale nikde nemůžu v Services najít
nic, co by připomínalo "přehraj soubor XYZ.MP3"

7. Googlení nikam nevedlo, protože když zkouším najít něco ohledně
služby media.play a media.stop (což jsem tak nějak usoudil, že by mohlo
být to co potřebuju) tak narážím na věci typu "Jak pustit muziku ze
Spotify do reproduktorů Sonos" a podobně. Ale jak zahoukat alarm v
prohlížeči, to jsem nenašel. A aby to nebylo tak jednoduché, tak bych
potřeboval aby mi to umělo stejný alarm přehrát i do iPhone, pokud na
něm mám spuštěnou tu HA aplikaci.

Co jsem kde přehlédl, prosím pěkně ???

Zdraví PavelK