RE: Něco na zeď co by umělo komunikovat s Home Assistant

Šerých Jakub Serych na panska.cz
Pátek Únor 16 07:59:48 CET 2024

No prostě nějaký starý třeba bazarový tablet a do krabičky pod vypínačem nějak vměstnat nějaký napájecí zdroj s usb konektorem a nejlépe ještě s HA ovládaným spínačem, aby šlo nabíjet v rozmezí třeba 30-80%.

Jakub Šerých

-----Original Message-----
From: Hw-list <hw-list-bounces na list.hw.cz> On Behalf Of Pavel Kořenský
Sent: Friday, February 16, 2024 12:35 AM
To: HW-news <hw-list na list.hw.cz>
Subject: Něco na zeď co by umělo komunikovat s Home Assistant

Zdravím,

nějak jsem se zabral do rozšiřování HA po celém bytě a narazil jsem na jeden problém, který nejsem schopen vygooglit nebo najít na YT.

Jde o to, že bych potřeboval umístit na strategické místo v předsíni nějaký dotykový panel (cca. 10 palců nebo maličko víc) v hezkém rámečku, který by nebyl moc tlustý.

Na strategickém místě je v současnosti vypínač, bez kterého mohu klidně nejspíš žít, když do světla dám Zigbee žárovku kterou bude řídit HA. Tím pádem mi místo vypínače vznikne místo, kam mohu umístit nějaký USB zdroj. Takové se do krabic pod vypínačem/zásuvkou dělají.

Myšlenka je taková, že bych na tu krabici nebo těsně nad ní umístil něco, co umí WiFi, umí to připojení na HA a umí to nějaký "kiosk mode"
ve kterém zobrazuje dashboard z HA.

Háček je v tom, že stěna je cihlová, takže použití nějaké Raspberry Pi krabičky, která pojme touch screen a RPi namontované vzadu (takové ty rámečky co mají vzadu bouli která skrývá RPi) nelze použít. Internet je toho sice plný, ale to je dobré pro Amíky, kteří nožem řežou díry do sádrokartonu v jejich domech stavěných sešívačkou. Což není můj případ.

Žena se bohužel tváří krajně nevlídně na to, že bych vzal do ruky kladivo a majzlík a začal dělat díru do stěny. A to nemluvím o tom, že bych tuto činnost asi ani neuměl uspokojivě udělat a nechci skončit tím, že budu nad dírou ve zdi shánět zedníka.

Nemáte někdo nějaký link na řešení, které by bylo možné použít v této situaci ? Je mi celkem jedno, jestli to bude tablet nebo RPi s nějakým displejem, potřebuju jen, aby to vypadalo pěkně v nepříliš tlustém rámečku, umělo to WiFi, touch screen, napájelo se to z USB a mělo to dostatečně chytrý OS, který se umí napojit na HA a zobrazit dashboard. A musí to být výrazně větší než Sonoff NSPanel Pro, protože brejle.

Díky PavelK