Něco na zeď co by umělo komunikovat s Home Assistant

Pavel Kořenský pavel.korensky na dator3.cz
Pátek Únor 16 00:35:07 CET 2024

Zdravím,

nějak jsem se zabral do rozšiřování HA po celém bytě a narazil jsem na
jeden problém, který nejsem schopen vygooglit nebo najít na YT.

Jde o to, že bych potřeboval umístit na strategické místo v předsíni
nějaký dotykový panel (cca. 10 palců nebo maličko víc) v hezkém rámečku,
který by nebyl moc tlustý.

Na strategickém místě je v současnosti vypínač, bez kterého mohu klidně
nejspíš žít, když do světla dám Zigbee žárovku kterou bude řídit HA. Tím
pádem mi místo vypínače vznikne místo, kam mohu umístit nějaký USB
zdroj. Takové se do krabic pod vypínačem/zásuvkou dělají.

Myšlenka je taková, že bych na tu krabici nebo těsně nad ní umístil
něco, co umí WiFi, umí to připojení na HA a umí to nějaký "kiosk mode"
ve kterém zobrazuje dashboard z HA.

Háček je v tom, že stěna je cihlová, takže použití nějaké Raspberry Pi
krabičky, která pojme touch screen a RPi namontované vzadu (takové ty
rámečky co mají vzadu bouli která skrývá RPi) nelze použít. Internet je
toho sice plný, ale to je dobré pro Amíky, kteří nožem řežou díry do
sádrokartonu v jejich domech stavěných sešívačkou. Což není můj případ.

Žena se bohužel tváří krajně nevlídně na to, že bych vzal do ruky
kladivo a majzlík a začal dělat díru do stěny. A to nemluvím o tom, že
bych tuto činnost asi ani neuměl uspokojivě udělat a nechci skončit tím,
že budu nad dírou ve zdi shánět zedníka.

Nemáte někdo nějaký link na řešení, které by bylo možné použít v této
situaci ? Je mi celkem jedno, jestli to bude tablet nebo RPi s nějakým
displejem, potřebuju jen, aby to vypadalo pěkně v nepříliš tlustém
rámečku, umělo to WiFi, touch screen, napájelo se to z USB a mělo to
dostatečně chytrý OS, který se umí napojit na HA a zobrazit dashboard. A
musí to být výrazně větší než Sonoff NSPanel Pro, protože brejle.

Díky PavelK