Re: Předzesilovač pro piezo snímač

Jaroslav Lukeš lsh na wo.cz
Středa Únor 14 14:58:18 CET 2024

Ono obecně, pokud se snímá přes nalepené piezo tak je to vždycky "nic
moc", dokud se k tomu nezavedou nějaké harmonizéry a korekce.

V podstatě stačí diody podle Fender patentu, filtr na vystřelení výšek a
hned to bude mít jasnější zvuk.

výstup OZ - odpor 1k - uzel - výstup
uzel - trimr 20k - anti-diody - zem

Asi bych tam dal něco germániovýho jako 1n34. Důležité je, že ty diody
zavádí druhou harmonickou ke všemu, co tam vleze.

Rychlost přeběhu OZ je důležitá, malá rychlost taky dělá druhou
harmonickou, při vyšších amplitudách, lze si pak vybrat.

Taky se tam dá přidat obvod typu BBE, který udělá "hysterický"
kompresor, tedy zvýrazní přechodové děje a vymyslí si tam další výšky..
To se taky bude líbit.

Profi sféra používá Aural Exciter nebo něco na ten způsob, je plno
"patentů" a "značek" jak dělat v podstatě to samé, ale vychází to z něj.
BBE je taky něco takovýho, ale do komerční sféry na vylepšení šuntovních
reprobeden a fakt to funguje.