Nabíječka pro "ústní wapku"

Martin Záruba swz na volny.cz
Pátek Únor 9 10:56:27 CET 2024

Odešla mi nabíječka k nevadent Aku ústní sprcha NMD 3.7 D8 | Lidl.cz
<https://www.lidl.cz/p/nevadent-aku-ustni-sprcha-nmd-3-7-d8/p100369969>

Většina lidí by to prostě vyhodila a vzhledem k ceně je to asi rozumné,
ale stejně je mi to líto, když to jinak funguje a velmi dobře, ta věc
prakticky vyhrála nad zubním kamenem.

Když ještě nabíječka fungovala, zkusil jsem dát na osciloskop cívku a
zjistil jsem, že nabíječka dává krásně sinusový průběh o frekvenci
30kHz. Jenže je zalitá epoxidem. Nemá žádný transformátor, jde do toho
přímo síťový kabel. Napadá Vás, jak to může být udělané, nemůže to být
nic složitého vzhledem k ceně. Současně tomu nesmí vadit režim bez
zátěže ale i magnetický zkrat. (Čouhá z toho plastový kolík, který je v
ose cívky a dovedu si představit, že tam "někdo" dá třeba prstýnek.)

--

Martin Záruba