OT: Brzda u elektrickeho navijaku

Aleš Procháska ales.prochaska na divesoft.com
Úterý Duben 30 21:20:31 CEST 2024

Vrtal jsem se jednou v elektrickém řetězovém kladkostroji a tam byla lamelová brzda stlačovaná pružinou a odbrzďovaná elektromagnetem. Elektromagnet byl zapojený sériově v jedné fázi motoru, přes usměrňovač.

Aleš Procháska

-----Original Message-----
From: Hw-list <hw-list-bounces na list.hw.cz> On Behalf Of Petr Simek
Sent: Tuesday, 30 April, 2024 20:37
To: hw-list na list.hw.cz
Subject: OT: Brzda u elektrickeho navijaku

Zdravim

nemel jste nekdo rozebrany nejaky elektricky navijak ? Zajimalo by mne jak je tam udelana brzda - jestli je to neco co trvale pribrzduje nebo zda je to nejak elektricky ovladane - ze se to odbrzduje pri napajeni.

Hodilo by se mi upravit navijak aby se dala regulovat rychlost navijeni ale mam obavy ze nejake PWM rizeni muze narazit prave na funkci brzdy.

Nevite jak to je ?