Re: Jas LEDky, aneb k do Weberova-Fechnerova zákona?

Jan Kuba honza.kuba na gmail.com
Úterý Duben 30 17:31:36 CEST 2024

Ano, přesně tak...!

Já jsem v počátku uváděl že jsem laboroval  s "ultralowpower" led
napájením....

Před časem jsem natočil video jak běžné SMD LEDky svítí už při malinkém
proudu.. jsou to běžné LEDky 20mA. Ano vybírané z většího množství různých,
zakoupených u různých prodejců.
Ale dnešní ledky prostě už jsou ve většině případů vysoce svítící...
pamětníci možná vzpomenou LQ 100. Tam nebylo pořádně ani vidět jestli svítí
nebo ne.
 https://youtu.be/2ypte2uKQXA?si=JIAhEeTYrTKFLCAk

U všech těchto ledek je úplně jedno jestli je proud 5 mA nebo 20 mA, svítí
subjektivně už úplně stejně, změna proudu mezi pěti a 20 mA nemá žádný vliv
na svítivost. A samozřejmě už  při těchto proudech oslňují. Když jsem to
snímal kamerou tak ta už "oslepla"  někde  při 3mA. To na videu není vidět,
i když je možná škoda že jsem to taky nenatočil. Odtud ta nelinarita, o
které jsem mluvil.  Změny které jsou vidět jsou mezi těmi malinkými proudy
kdy začínají ledky svítit až do cca 1 až 2 mA. A ani dynamika oka potažmo
kamery není nekonečná.