Float na 8bit - minitest

Pavel Hudeček edizon na seznam.cz
Středa Duben 24 15:42:36 CEST 2024

Tohle mi vždycky připomene můj první komerční projekt v C:
Předělat zlobící elektronický úhloměr. Deska plná součástek, v ní MCU s
programem v asm.

Při pohledu do zdrojáků jasná kategorie "klobouk dolů". Všechno dokonale
optimalizované, líp to nejde. Byl tam nějakej dost frajerskej zp;sob,
jak zároveň měřit inkrementálními čidly i zobrazovat na displeji s
multiplexem. Jenže celkovej výsledek byl, že při trochu rychlejším
otáčení rukou poblikával displej, při neopatrném cuknutí ztracené
impulzy. V elektronice dokonale ošetřené zákmity a další věci.

Napsal jsem to v C, ve kterém jsem ještě moc neuměl. Ale protože jsem
vymyslel jak má správně fungovat celek, dopadlo to tak, že se v baráku
nenašla vrtačka, která by byla tak rychlá, aby zp;sobila jakýkoli
problém. Jsem si jist, že jsem za ktratší dobu dosáhnul nesrovnatelně
lepšího výsledku než předchůdce. A bylo to proto, že jsem nevymýšlel
kolo, šroubek, ... ale vymýšlel auto, ve kterém jsou kola, šroubky, ...

A z původní elektroniky zbyl ptrakticky jen procesor, protože můj
program není citlivej na zákmity a ještě přitom zastane funkci RTC.
Vlastně až v téhle fázi jsem zjistil, že můj program běží na 1 MHz a
připojený 16 MHz krystal nepoužívá.

PH