Z80 konci

Pavel Kořenský pavel.korensky na dator3.cz
Úterý Duben 23 10:31:52 CEST 2024

Pokud si dobře vzpomínám, tak ty instrukce uměly snad všechny procesory
Z80. Akorát se jednalo o nedokumentované instrukce a standardní
assembler je neuměl přeložit a musely se zadávat v hexu.
Psal jsem o těch nedokumentovaných instrukcích někdy v 80. letech článek
do Sdělovací techniky a pamatuju si, že jsem ty instrukce zkoumal na
ZX-Spectrum které mělo originální Z80A od Zilogu. Ony se docela často
používali ve hrách ke zmatení kódu, protože běžný disassembler je neuměl
pojmenovat. Až teprve jeden šikula (Petr Fiedler se myslím jmenoval)
napsal pro ZX-Spectrum monitor/disassembler, který se vešel do 2KB video
RAM (horní třetina obrazovky) a ten je disassemblovat uměl.

Zdraví PavelK