Re: [OT] RE: Srážkoměr

Petr Labaj labaj na volny.cz
Pondělí Duben 22 17:02:28 CEST 2024


Tak řídit se člověk učí řekněme 17 roků. Od nějakých 3 let, kdy začne jezdit
na 3-kolce, do nějakých 20 let, kdy už je slušný řidič. A to se učí jen 
v jednom
exempláři (každý sám) a má kromě toho i spoustu jiných témat k učení.

Tu AI pro auto školí mraky odborníků, má k dispozici "zkušenosti" ze stovek
nebo i tisíců exemplářů, a stejně si jen s trochu komplikovanější situací
neporadí líp, než ten propadlík Pepa.

PL

******************

Dne 22.4.2024 v 16:15 konference na vojtek.biz napsal(a):
> Jenže ten člověk se to učí neskutečně dlouho (obrovské množství učících dat)
> a tolerujeme u něj chybovost.
> A to co máme mezi ušima je pořád na trhu nejlepší neuronka k dostání
> J.V.
>
> -----Original Message-----
> From: Hw-list <hw-list-bounces na list.hw.cz> On Behalf Of Petr Labaj
> Sent: Monday, April 22, 2024 3:46 PM
> To: hw-list na list.hw.cz
> Subject: Re: [OT] RE: Srážkoměr
>
> To je zase další z oblastí, která ukazuje, jak je člověk dobře
> zkonstruovaný.
> Ani sebedokonalejší a drahý senzor neposoudí to, jestli mrholí nebo prší
> líp, i než hloupý člověk. A tak se finální ověření nechá na člověku.
>
> Je to (pro mě) stejně nepochopitelné jako třeba samořízení aut.
> Auto má dneska nabušený počítač, má předem mapové podklady, má sondy a čidla
> na všech možných vlnových délkách.
> Ale i hloupej Pepa, který ani nedochodil základku, stejně ve finále bude
> řídit líp.
> Nepochopitelné.
>
> PL
>
> ******************
>
> Dne 22.4.2024 v 12:40 ivan.kiss na novohrad.sk napsal(a):
>> Profesionáli SHMU používajú na meranie úhrnov zrážok hmotnostné
>> zrážkomery. Pokiaľ viem v zime tam je nemrznúca zmes aby sa v nej
>> rozpustil napadaný sneh.
>>
>> Zaznamenávajú aj presný začiatok a koniec zrážok pomocou senzora Rain
>> Quantity Analyzer RQA6
>>
>> https://www.mps-system.sk/assets/RQA6_EN.pdf
>>
>> Je to klasický meander na DPS, ktorý je vyhrievaný. V praxi to funguje
>> tak, že senzor zahlási dážď, obsluha vyjde von aby posúdila realitu a
>> až potom potvrdí/koriguje v aplikácii hlášku čidla. Najčastejšia chyba
>> v detekcii je, že čidlo hlási mrholenie a v skutočnosti riadne prší -
>> to samozrejme pozorovateľ SHMU skoriguje. Samotná detekcia je vraj
>> spoľahlivá, len tá intenzita menej.
>> Toto je info z pracoviska SHMU na jednom letisku. Neviem do akej miery
>> sa to dá zovšeobecniť.
>>
>> IK
>>



Další informace o konferenci Hw-list