Re: 3D tiskárna, kterou vybrat

OK1UGA ok1uga na volny.cz
Sobota Duben 20 21:56:30 CEST 2024

Trochu se pozastavuji nad tím tvrzením o neodolnosti FDM proti UV záření.
Před lety když jsem s tiskem začal jsem z PETG které se tenkrát
doporučovalo pro venkovní prostředí vytiskl zakončení okapů a spojky
odpadních trubek z těch okapů. Zakončení jsem tiskl z černého PETG,
spojky trubek z čirého PETG. Je to vystaveno všem povětrnostním vlivům a
přímému slunci. Může to tam být tak 7 let a stále to drží. Dalších pár
krytů mám porůznu na antenních soustavách a je to tam jen o málo kraší čas.
Dnes se pro venkovní prostředí doporučuje ASA. Něco málo jsem z ASA
vytiskl, ale dlouhodobé zkušenosti s ním nemám. Já osobně tisknu tak 95%
z PETG. Něco málo ASA, zkoušel jsem Nylon, Polykarbonát a Flex. Nechápu
proč dnes ještě někdo tiskne z PLA nebo z ABS.
Nejhorší na tisk je ten Nylon, ten ještě neumím.

     Martin.