Re: Srážkoměr

Pavel Kořenský pavel.korensky na dator3.cz
Sobota Duben 20 16:04:32 CEST 2024

Pokud vím tak v automatických profesionálních meteostanicích se požívá
tento princip snad všude. Dokonce se na to vyrábí sensory v přesně
definovaných velikostech (200cm2 a 500cm2).
Navíc se používá výpočet pomocí radarových měření, ale ten je lokálně
méně přesný. A tam, kde jsou přítomni lidé se měření provádí pomocí
odměrného válce stylem "Podívám se kolik napršelo milimetrů za hodinu".
Ještě existuje sensor na měření malého množství srážek pomocí měření
rozptylu IR paprsku na kapkách vody na průhledném polokulovém krytu.
Nevím úplně přesně jak to měří, ale je to pro malé množství srážek a je
to spíš takový orientační sensor toho jestli prší/neprší.

Zdraví PavelK