RE: TNC čidlo

Miroslav Draxal evik na volny.cz
Sobota Duben 20 11:03:01 CEST 2024

Asi jsem nenapsal, že to není snímač pro ekvitermní regulaci, ale snímá to teplotu topné vody. Pokud je vadné (přerušené) samozřejmě to hodí chybu a přestane topit.

Je tam ještě jedno, co snímá teplotu TUV. Má stejné značení, než jsem namontoval to z aliku, tak jsem ho vyndal, hodil obě do vody a ohříval. Schodují se do 0,01Koh. P rozsahu 20°C ~ 100°C.

Při 20°C to má cca 10Koh. Tak možná pro to 10k NTC.

Takže bych to vyděl jako za vyřešené.

Samozřejmě, že za tu dobu, než to přišlo z aliku jsem kontaktoval výrobce kotle, a on mi poslal cenu za to jedno čidlo. Za tu cenu bych z alíku pořídil cca 200 čidel.

Míra

From: Hw-list [mailto:hw-list-bounces na list.hw.cz] On Behalf Of Dodo Racek
Sent: Friday, April 19, 2024 8:44 AM
To: HW-news
Subject: Re: TNC čidlo

NTC 10k je prilis malo info.

Skuste pozriet do dokumentacie kotla, byva tam tabulka s hodnotami odporu snimaca pri jednotlivych teplotach po 5-10 stupnov a podla toho vybrat spravny NTC nie len podla odporu pri 20 stupnoch, ale aj podla zavislosti odporu na teplote.

Kotly maju kompenzaciu nelinearity na prislusny snimac.

Ak tam date 10k NTC s inym priebehom, tak to fungovat nejako bude, ale kurenie na 22 stupnov nemusi byt na 22 stupnov, tepla voda na 45 stupnov nemusi byt na 45 stupnov. Zit sa s tym da podobne, ako s voltmetrom/ampermetrom, ktory klame...

Dodo

št 18. 4. 2024 o 23:34 Miroslav Draxal <evik na volny.cz> napísal(a):

Dobrý den,

Tak asi to ITS 16A je nějaké označení výrobce, naprosto přesně sedí to čidlo za 6Kč z aliku - NTC 10K.

Míra