Formatovany tisk pro 8bit

Pavel Hudeček edizon na seznam.cz
Sobota Duben 20 10:36:48 CEST 2024

Tady asi došlo k mírnému nedorozumění:
Oba umíme zobrazit jen jednu hodnotu.
Oba umíme požadovaný počet des. míst.
Oba umíme text před ním i po něm.
Já nemám formátování tisíců, ale zas můžu ve výstupním textu použít #.
Zas to formátování s # se asi dá ohackovat, že zobrazí třeba 2 čísla
zakódovaný do jednoho longu?

// adUin je 12,3456  uBat1 je 3753
// UART_sendDT je ','  UART_sendPosChr je '\1'
uartSend("Uin=\1 V\n", adUin, 2);
uartSend("\1mV", adUbat1, 0);
výsledek je:
Uin=12,34 V
3753mV

Ten uartSend byl trochu prasáckej, mist nakopíruje do globální
uartSendMist a pak zavolá cislo((long)(v * m)), kde m je třeba 1000 pro
mist=3. A cislo pak do požadovaného místa vnutí oddělovač a uartSendMist
vynuluje. Tohle jsem už někde měl i na ty tisíce, jen se to nevypínalo samo.

Chystám se že bych si z těhle věcí konečně udělal nějakou knihovnu,
zatím to jen kopíruju mezi projekty a nejčastějc si vystačím s putchar2,
text na poslání textu a cislo na poslání longu.
takže posledně to bylo ve stylu
text("Uin="); cislo(static_cast<long>(1000.0*adUin)); text(" mV\r\n");

Buffer je na zásobníku, takže sám vznikne a sám zmizí.
Ale 100 B, to je 20 % RAMky na ATtiny816, což je hodně, případně 1,25 %
na AVR64DD32, to už by bylo v pohodě.
Mě se to obecně nelíbí, protože rád používám děje na pozadí. Funkce
cekej(uint32_t ms) je i víc než půlka programu a pokud možno všechno
čekání volá aspoň cekej(0). No a když se těch čekání sejde více
takových, kde mezitím vzniknul buffer..
Takže mám snahu takové buffery nedělat.
Další věc je, že mám snahu minimalizovat místa, kde je potřeba omezovat
velikost stringu. Takže mě stačí buffer na 10B celej vstup může mít 254,
výstup až 264 a ve verzi s txtPred + txtPo můžou klidně oba texty mít do
254.

Ovšem to s F a PSTR je pro mě novinka, za to díky.

Byl jsem zvyklý na codevision, tam se daly deklarovat proměnné do RAM,
EEPROM i Flash, "text" byl ve flash a všechno fungovalo do velké míry
samo, včetně toho, že v EEPROM je pointer do flash. Super věc, pokud se
po kompilaci k binárce sprostě přikopírujou UTF8 texty ve 4 jazycích a
za ně bitmapa fontů. Při prvním spuštění program ve flash najde
"Tady>>>", pak dohledá začátky jazyků, hlášky v default jazyku a nakonec
font. Pointery hodí do EEPROM a odteď se může na displeji 10 ms po
zapnutí objevit třeba normální čeština.
A v případě GCC jsem si myslel, že nic už takhle elegantně nepůjde.
Vlastně opravdu nejde, protože si sice můžu nadeklarovat proměnnou v
EEPROM, ale nemůžu jí přímo používat, jen přes funkce na čtení a zápis
EEPROM, který maj navíc hrozně dlouhý názvy. "Super" do vzorce se 3
kalibračníma konstantama.
Tak aspoň snad zas můžu mít texty ve flash:-)

PH

> [...]
> println. A varinta txtPred, val, míst, txtPo to sice umí, ale jsou 4
> parametry a stejně nejde udělat třeba odskočené tisíce. Taky se mi
> líbí, že to sežere i float. Předpokládím, že buffer se vytvoří na
> zásobníku a po opuštění funkce zmizí. Je to tak?
>
> Ještě to chci doplnit o možnost mít formátovací řetězec ve flash. Není
> mi ale jasné, jaký je rozdíl mezi PSTR("V paměti flash") a F("V paměti
> flash"). Asi se mi víc líbí F(" "), je to kratší zápis a dovoluje
> přetížení funkce. Ale možná má nějakou nevýhodu, na kterou jsem nepřišel.

>>> pr(-21,      "Pokus2=### zaporne cislo\n");

>>> Pokus2=-21 zaporne cislo
>>> Pokus3=9 876 543 cislo s mezerami po 1000
>>> Pokus4=   54.3 vypis float na 1 desetinne misto